Frank Miller!!!

Varför är det inte förbjudet för vissa att regissera film? Vid närmare eftertanke så kanske inte det är min sak att ha en åsikt om eftersom smaken som bekant är som baken, en del har väldigt lite och andra väldigt mycket! :-)

Såg "The day the earth stood still" på bio härom kvällen, bitvis bra men lite innehållslös och ett fantastiskt korthugget slut. Kvällens stora behållning blev istället trailern till kommande "The Spirit". En film som väckte mitt intresse bara genom affishen.



Så snyggt!

När man läser rollistan blir inte intresset svalare, Samuel L Jackson, Eva Mendez, Scarlett Johanson mfl borgar för kvalité! Att den dessutom regisseras av Frank Miller gör den till ett givet bioval!

Frank Miller har bl a regisserat en av mina absoluta favoriter, "Sin City", underbar film som måste ses! "Sin City" har den trevliga egenskapen att bli bättre för varje gång man ser den dessutom, precis som min etta, "Pulp fiction".



Insåg att jag missat en Miller film också, nämligen "300". Såg den idag, underbar! Precis lika snygg som "Sin City" men byggd på historia istället för en serietidning. Spartanernas slag mot Xerxes jättearmé.



För övrigt undrar jag vad IKEA, säkert andra också, tänker när vissa storlekar av ljus inte går att få tag på annat än som doftljus... Vanilj, kanel, frukt och bär mm är säkert trevligt i vissa sammanhang men det skulle vara trivsamt att kunna iaf ana doften av granbarr, skinka och annat som hör julen till.

Appropå trevligt så kommer jag att tänka på lördagens cykling, trevlig och skoj precis som vanligt även om det saknades några, men... Det är verkligen hemskt vad många fel jag kommer på att jag gjort bara för att videokameran var där... Menar förstås inte att felen gjordes för att Chefen filmade utan att jag har tänkt på dom bara för att de nu är förevigade. Har konstaterat för mig själv att förmodligen alla andra pass under terminen varit bättre än just det som filmades. Bara att bita ihop, snart dags för en ny och skoj termin iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0