Lördagskväll

När junior får välja mat blir det ofta lax, det blir det ofta även när den kvinnliga junior får välja!

Favoriten just nu är ugnsstekt laxfilé med en kall sås bestående av Creme fraiche, Majonäs, vitlök, flytande honung, salt, peppar och en gnutta chili. Det bästa med den här såsen, förutom att den är god, är att Abbe gör den själv. :-)



Dagen till ära var Vi sugna på förrätt också, Abbe ville testa toasten med Brie och Salami som jag bjöd "mina grabbar" på för ett tag sedan. Den gick hem! Kul att junior gillade den, nu ser han fram mot att få bjuda på den själv hemma vid tillfälle.







Att något så enkelt kan vara så gott! :-)

Nu väntar en stund med X-boxen, vill gärna klå lilleman svårt i en NHL-match!

Appropå morgondagens pass så är jag kluven. Jag har alltid undvikit Fartlekspass så mycket det går eftersom det är "så lätt att göra", känns som om det är något som många väljer som genväg. Med den idén jag har runt morgondagen så har det krävt lite planering av musiken, ganska mycket faktiskt, även om passet som sådant när det körs kommer gå mycket på improvisation. Tänker man efter så är det ju exakt det som fartlek handlar om, att göra det som känns rätt, att utmana när man är stark, att svara upp mot polarna, att trissa varandra till att under lekfulla former ta ut allt ur kroppen.

Hoppas att Ni/dom som kommer imorgon är lite extra laddade eftersom det blir 15 minuter extra jobb... ;-) Kan verka lite, men om man kör som det är tänkt så kommer kvarten att märkas!

Vi ses imorgon, en del av oss iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0