Mycket tidig morgon

Igår kväll bar det av till Östhammar, väl där tillbringades kvällen med prat och test av Blossas nollåtta med blåbärssmak. Mycket god kall med några isbitar i!

Upp alldeles för tidigt för min smak för att köra ett specialpass med ett gäng "grabbar" från kommunen som tränar tillsamans två dagar i veckan. Första gången någonsin med bara män i klassen! Riktigt kul blev det iaf och jag tror att alla var både svettiga, trötta och ganska nöjda med de 45 minuter de fick.

Min inledningsreplik blev: - Om jag efter passet säger att Ni cyklat som "kärringar" så betyder det att Ni varit riktigt, riktigt duktiga! ;-)

Duktiga var dom iaf, även om de har en bit kvar till min "normala" klass på deltagarna! :-)

Några reflektioner blev det...

- Jag har aldrig tidigare kört en klass där en deltagare cyklar i "Foppatofflor"...
- Köra ett tufft cykelpass på fastande mage mitt i natten, klockan sju, kommer jag troligen aldrig att göra om...
- Även om starten på dagen var både tidig och intensiv så måste jag konstatera att jag varit mer välmående och full av energi än någonsin. De kanske inte har fel "gubbarna" som valt en så okristlig tid att träna...
- Mackorna med Brie och Salami som min käre vän gjorde iordning nollsexnollnoll i morse smakade mycket bra efter passet!

Nu väntar en stund i köket, på återhörande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0