Snart lördag

Några dagar har ägnats åt skridskoåkning, eller snarare hockey med stela föräldrar och toksnabba hockeyspelande grabbar... :-)

För min del var gårdagens ispass det första med ett par "nya" skridskor som jag fått ärva av min svågers systerdotter. Hon är visst mycket duktig och spelar just nu för Brynäs damlag.

Skridskorna passade iaf precis, om man med precis menar ganska bra på längden och såriga knylor som resultat efter ett par timmar på is... :-)

Det var iaf en fröjd att åka på ett par riktigt grymma skridskor, ungefär som att jämföra en storslalomskida från 80-talet med en av dagens carvingskidor, med slalom skärning... :-)

Tyvärr var min skridskoteknik inte riktigt i fas med skridskorna igår, efter några hårda matcher vände till slut skridskorna bort både en motspelare och mig, vilket fick till resultat att jag landade på rygg med klubban och en hand under mig. Resultatet av det konstnummret blev en svullen hand och en rygg som inte tål beröring, har numera ännu en valk på halva ryggen som dessutom ömmar ordentligt...

Trodde inte det skulle bli något pass på isen idag, väl där när man ser kompisar, ungar och två MÅL så var det bara att bita ihop. Kändes iaf bra under tiden Vi spelade, skridskorna blev dessutom allt lydigare... ;-)

När adrenalin och endorfin väl lämnat kroppen är tyvärr min extravalk precis lika "untouchable" som igår.

Imorgon är det vilodag från isen för då ska det cyklas! Inne!

Det blir tre varv "MTB", eftersom passet är 75 minuter så ligger banan på hög höjd, tar ca en kvart att klättra dit! :-)

Klättringen blir en liten orgie i vad världens bästa "remixare", Freemasons, har att erbjuda! Modern disco som är omöjlig att inte älska!

Hoppas Vi blir många som vill trampa bort lite sillköttbullsskinkrödbetssalladjanssonkallorier!

Sov gott!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0