Äntligen hemma!

Det blev en stressig stund efter jobbet med mycket bilåkande över "hela" kommunen. Skjutsa Abbe på träning i SKärplinge, tillbaka hem till Tierp för en klippning, tillbaks igen till Skärplinge för att se på sista timmen och sen ta med Abbe hem.

Abbe gjorde sitt livs bästa träning, en mycket stolt pappa stod och förundrade sig över så mycket det händer från vecka till vecka. :-)

För att fira hans fina timmar i målet blev det för ovanlighetens skull ett riktigt hockeymål till middag...



Självklart hämtade Vi pizzorna på Tourino! En lite kul sak var att när allt var betalt och Vi skulle gå så nämnde jag i förbigående att de fått ett gott betyg på min oansenliga blogg. Detta resulterade i att ägaren själv blev jätteglad och skickade med både klubbor, sallad och dricka trots våra protester. :-) Härligt med genuint trevliga människor!

Appropå trevliga och duktiga människor så gick även klippningen som förväntat mycket bra! Stort tack för att du aldrig gör mig besviken Victoria (Hår & Sånt)! Men du kan sluta med att säga att jag ser så mörk ut varje gång... Jag VET att jag får allt fler gråa strån! :-) 

Allt bilåkande har iaf fört det goda med sig att jag hunnit ringa runt lite för att jaga rätt på min 80-tals utstyrsel! Hoppas jag får ett bra napp någonstans...

Jag har både på gott och ont varit generös med musik- och boktips. Ett annat intresse jag nämt tidigare är film.

Tänkte därför spara lite på musiktipsen idag och ge några tips på "filmer man inte får missa".

Den första är årets snyggaste film! Wanted med bl a Morgan Freeman och Angelina Jolie.



Klart sevärd och som sagt grymt snygg.

http://www.youtube.com/watch?v=O7ftozVc3lI

Nästa tips är av lite annan karaktär, en bra nervkittlare lite i samma stil som den oslagbara "Seven".



Se den! Väl använda mysrystimmar!

http://www.youtube.com/watch?v=OLYo5tMylQM

Det för dagen sista, och kanske för mig mest självklara tipset är Death proof! Underbar film som är så snygg att man blir helt tagen! Girl power när den är som allra bäst, att Kurt Russel gör sin bästa roll någonsin gör inte saken sämre!

  

Kanske ska förklara varför den är självklar för mig. Det är en TARANTINO film! Behövs det egentligen förklaras tydligare? Att han med sin sjätte film åstadkommer något så snyggt var ganska väntat efter att han tidigare släppt ifrån sig mästerverk som The Reservoir dogs, Pulp fiction och Kill Bill 1&2!!! :-) Den uppmärksamme noterar att det blev bara fem filmer, korrekt, den sjätte är Jackie Brown, bra film men den har inte satt samma spår hos mig som de övriga.

http://www.youtube.com/watch?v=aEVyC8FByng

Nu ska jag mysa lite med en nyduschad Abbe.

Det är väl inte helt otroligt att det dyker upp några fler funderingar lite senare... :-)

Ha en bra kväll så länge!

/Quentin

Kommentarer
Postat av: Carro

Aaah! ångrar att jag kikade på din blogg...Pizza! Guuuud så gott! Men vilken tur att jag kikade in nu o inte till lunch ;o) För nu smakar rågflinge gröten riktigt smaskigt! ha en fin dag,Kram/Carro

2008-11-12 @ 07:17:54
URL: http://caramellen.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Haha, Ja Pizza är väl inget för dig just nu Carrro. Ska sanningen fram är det inget för mig heller. Dags att börja jobba fram konturerna igen! :-)



Kram Tobbe

2008-11-12 @ 12:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0