Har turen vänt?!?

Åkte från jobbet "tidigt", hem en snabbis för att slänga på sig cykelkläderna sen kasta sig i bilen för att vara i Östhammar senast 17.43! Middag var inte att tänka på så det blev en halv gainer i bilen för att ha lite energi!

Såg verkligen fram mot att få träna själv en gång, bara sitta i klassen och göra som man blir tillsagd! :-)

Var ju liite nyfiken på vad Helene skulle spela för skoj också...

Angående turen, så hade jag lite otur i somras med 2400 kr i fortkörningsböter och 300 kr i parkeringsböter inom loppet av 4 veckor, i TIERP!!!

Nu satt jag iaf i bilen, lite fort hela resan men inte något annmärkningsvärt. När jag kommer in i Hökhuvud, tror jag det heter, ser jag en reflexvästprydd man stå och vifta med en röd lampa, tittar på mätaren, 65... Börjar nästan gråta av ilska... Saktar in iaf, då börjar Farbror Polisen vifta på något annat "polisigt" sätt. Jag fattar ingenting så jag rullar fram med rutan nere och frågar om han vill att jag ska stanna, svaret blir nej! Åk! Vi har fullt här... Puh... :-)

Nåväl, det var cyklingen som var kvällens happening! Fullt hus, fick en plats i mittenraden, passade bra, även om jag föredrar den främsta! Tyvärr är det en egenskap jag har ute också, vilket är mycket korkat eftersom det sparar mer energi att ligga längre bak fram till dom sista 200 metrarna... :-S

(Vet Ni att om man cyklar i lite drygt 40 km/h så går 90% av kraften åt till att pressa undan luften, bara 10% till att faktiskt få ekipaget att förflytta sig framåt... Gissa om det är förklaringen till att Tempocyklar och tempokläder ser ut som dom gör. Det är också orsaken till att de främsta tempoåkarna spenderar ett antal timmar i vindtunnlar för att optimera sin sittställning aerodynamiskt...)



Passet Helene levererade var bra, jobbigt och väl sammansatt! Toppen! Härligt att Vi har hittat ett koncept som Vi tror på och som gör att man känner igen sig i upplägget oavsett instruktör. Jag tycker även att det är positivt att Vi har lite olika syn på musik... :-) Skulle ju vara oerhört trist om alla pass var lika strömlinjeformade som Lance Armstrong på Tempojonnen!

Helene har vid några tillfällen, liksom i förbifarten, sagt att: "Jag skulle aldrig spela hip hop, det kan jag inte cykla till"... Hm, har då undrat lite för mig själv om det betyder att vissa delar av mina pass ibland är "ocykelbara"??? :-) Jag kan iaf cykla till Lena Ph Helene! ;-)



Inte nu på lördag, men nästa, så är det Superlördag på Frösan, flera pass under dagen och middag på kvällen. Kommer bli jätteskoj! Hoppas verkligen att det blir fullbokat! Vad jag förstått så är det ett tema på dagen som inbjuder till både härlig musik och spännande kläder... :-)

Lördagen som kommer nu längtar jag också till redan nu! Oerhört skoj att det börjar bli ett ganska troget gäng sköna människor som kommer nästan alla pass. Blir lättare att leda och mera utvecklande för gruppen om den är ganska stabil. Därmed inte sagt att nya inte är välkomna, för om dom kommer så kommer dom bli stabila dom också! ;-)

Nu ska jag lyssna på lite musikaliska idéer till Superlördagen.

Vi hörs säkert igen, har en liten anekdot jag måste berätta senare. :-)

Kommentarer
Postat av: Helene

Kul att du gillade passet, Tobbe! En missuppfattning bara, jag har aldrig sagt att jag inte kan cykla till hip hop....däremot kan jag inte påstå att den tillhör min favorit musik. Ser fram emot 80-tals temat, den musiken är mer i min smak (...kanske kan bero på min ålder...). Brukar "förfasa mig" över min 16-åriga sons musik allt som oftast, men kan även komma på mig själv att nynna med ibland. Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig!! Nej nu skall jag ladda ner lite musik, bla den du rekommenderar här på din blogg. God natt! / Helene

2008-11-04 @ 22:21:41
Postat av: Tobbe

Haha! Jag visste nästan att du skulle nappa på den Helene! :-) Jag gillar faktiskt också 80-talet, ännu mer 70-talet, min ringa ålder till trots... :-)



Passet Vi kör tillsammans på Superlördagen kommer bli grymt!!!



Sov gott! /Tobbe

2008-11-04 @ 23:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0