Hårigt...

Torsdagen har börjat i flygande fläng, skjutsa barnen till bussen och sen tillbaka till jobbet. Projektmöten i rasande takt tills nu.

Nått som jag funderade på i bilen på väg till jobbet är hår! Alltså håret man har på huvudet, frisyren om man så vill.

Undrade lite om fler har samma erfarenhet som jag, nämligen att det jäkla håret inte växer i linjär hastighet!

För att förtydliga frågeställningen, jag klipper mig hos min favoritfrisör. Jag blir nöjd med resultatet och allt är frid och fröjd. Det går några veckor, fortfarande är huvudet ok, några veckor till, inga problem. Så vaknar man plötsligt en dag, duschar, ska fixa till frisyren och inser att det är åt h-vete. Lite förvånad står man där med händerna fulla med vax, det var ju liksom ok igår. Tar det ändå ganska lugnt och tänker att en dålig hårdag kan man alltid ha... Vaknar morgonen efter och inser att situationen inte är ett dugg bättre än dagen innan. :-(

I min tankevärld borde håret växa linjärt, dvs det borde bli gradvis sämre ordning från dag ett tills man klipper sig. I verkligheten går det från OK till katastrof över en natt!!! Hur är det möjligt..?

I förrgår...



Idag...



Ett värdsligt problem kanske man kan tycka...

Men jag gillar verkligen inte att inte ha kontroll på saker! ;-)

Hoppas Ni har en bättre hårdag än jag kära vänner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0