Lördagscykling!

Känner mig lite småseg. Det är ju iofs inget unikt en fredag. Gårdagens italienska middag med allt vad det innebär har väl också satt sina spår. :-)

Passet till imorgon är iaf klart! Skönt! Det blir ett berg som man väljer själv hur intensivt man vill köra. Smart sätt att ta mig ur schemats lågintensiva pass. Det blir fokus på tekniken, framför allt kommer vi låta baksidan av låren och rumpan jobba hårt. 

Musiken blir en hyllning till kvinnor! Inte vilka kvinnor som helst utan några av de absolut största discodrottningarna på 2000-talet. Många sköna hits i remixversioner avsedda att hålla dansgolven på clubarna välfyllda. :-)

Hoppas Ni cyklister vid kusten är lika sugna på att drivas uppför ett brant "inneberg" med hjälp av "dånande" clubhits som jag!  

Appropå den Italienska kvällen så måste jag tipsa om en galet god och enkel liten starter som jag hade som tilltugg till välkomstdrinken.

En rund brödbit som "stansas" ut ur ett lantbröd med hjälp av ett glas. Smöra brödet och peppra lite, en generös skiva Brie på brödet och ovanpå osten några bitar Salami som skurits till små tunna tärningar. In med "toasten" i ugnen i några minuter tills osten smälter lite och Salamin får färg, 225 grader funkar bra. När den är klar strör man över lite finhackad färsk persilja. ÄT! Grymt goda små rackare till ett glas bra och svalt Rosévin.

En annan smarrig sak var centimetertjocka skivor Chevre som fick bli rumsvarma. På dom strös ett tunnt lager råsocker som sedan "bränns av" med alla köks obligatoriska gasbrännare! ;-) Serveras till färska fikon, i mitt fall blev det torkade eftersom jag bor i Tierp...

Ha en trevlig kväll!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0