Problem med små samhällen.

Inte så allvarligt, kanske rent av ett lyxproblem... Ett problem är det iaf, det går nämligen inte att få tag på färska fikon i Tierp!!! Får försöka komma över fadäsen och hoppas att middagen funkar iaf imorgon.

Precis som i cykelsalen tycker jag att det är skoj att ha ett genomtänkt tema igenom middagen, en röd tråd så att säga. :-) Imorgon är det italienskt på menyn. Appropå olika teman, matkultur i andra länder osv. så tycker iaf jag att det bästa med England ur matperspektiv är att de har jättebra italienska krogar. 

På menyn kommer det vara några smårätter som entré, ostar i huvudsak. Förrätten blir ett par varianter av Bruschetta, varmrätten en parmalindad kyklingfilé som steks i ugn i en ljuvlig grädd och balsamvinägersås, serveras med färsk pasta i tre färger. Desserten blir en hemgjord Tiramisu efter ett gammalt italienskt recept. Som avrundning ska Vi testa lite olika mummsiga chokladvarianter tillsammans med ett förhoppningsvis njutbart Amaronevin.

Hoppas mina gäster kommer att uppskatta menyn.

Nu ska "våningen" städas. Musiken som hjälper mig med det idag är mest Everlast, Muse, Duffy och Silverchair.

Ha en bra kväll!

/Tobbe

Kommentarer
Postat av: Mats Larsson

Tja!! ville bara säga att det är väldigt kul att följa din blogg//Mats

2008-11-26 @ 20:45:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0