Quantum of solace...

Så var det gjort! Jag har sett den senaste Bondfilmen, på BIO!!! :-)

Betyget blir 4 kulor av 5 möjliga. Hade blivit 5 om de tonat ned vissa actionscener en aning. Vet inte om det är ett ålderstecken, men jag tappar lite fokus när det vräks på med allt för mycket explosioner och biljakter.

Läckert filmat, en del sköna karaktärer och som grädde på moset den onödigt snygge Daniel Craig... :-) Vilken jag faktiskt tycker är den bästa Bond genom tiderna.



Som tur är så balanseras han upp en aning av den lika vackra Olga Kurylenko! Befriande att "Bondjäntorna" blivit både coolare, hårdare och mera påklädda!



Filmens Theme song har blivit utbuad å det kraftigaste av framför allt Brittiska popmakare, med Liam Gallagher från Oasis i spetsen! Jag gillar den trots att den i sammanhanget är väldigt Amerikansk... Alicia Keys och Jack White gör ett bra jobb! http://www.youtube.com/watch?v=suXkdsftsVU

Om jag vrider tillbaka klockan lite så..

Kvällen startade med att jag hämtade upp svåger Mats och kompis Jocke. Ingen av oss hade ätit middag, ja förutom Jocke som är snickare och måste ha middag 1600... och Mats som hade ätit några skivor blodpudding... :-)

Energin i mina lunchmackor var för länge sen förbrukade iaf, det blev ett Pizzastopp på American Take away.

Gott om tid innan filmen började gjorde att Vi inhandlade lite förnödenheter på Pressbyrån. Jag blev lite uppsnurrad i huvudet av tre anledningar där.

Nummer ett:

En otroligt trevlig dam i pensionsåldern med vitt hår och ett service mind av sällan skådat slag!

Nummer två:

Snusbehovet var stort och jag hittade en ny variant av favoriten som jag inte sett tidigare!



Nummer tre:

En ny cool idé från Stadens stolthet!!!



Extra roligt att det är en av mina vänner som äger företaget som tagit fram designen på förpackningen och reklamen. Det fantastiskt skickliga www.rithuset.se Titta gärna in där, finns massor av grymt snygga bilder!

Betalade iaf och lämnade Pressbyrån för ytterliggar lite väntan, tiden slogs ihjäl över en dubbel Espresso på Wayne's.

När Vi sitter där så tar jag en titt i plånboken och upptäcker att mitt Visa inte finns i plånboken. Inte bra eftersom det är just det kortet som är tänkt att se till att Vi tar oss ut ur parkeringsgaraget...

Slås direkt av att kortet sitter kvar i apparaten på pressbyrån, vilken stängde för en halvtimme sedan. Not Good!

Förbannar mig själv att jag inte hade stått på  mig tidigare när jag bett den trevliga tanten att skriva sitt telefonnummer på kvittot till grabbarnas stora nöje!.. ;-)

Rusar tillbaka i regnet bara för att konstatera att det är stängt, vilket Vi redan visste. Ser iaf ett par ben långt där inne. Bultar och bankar utan resultat. Ringer 118118 och blir kopplad till butiken, "Gulliga tanten" svarar på första signalen och vet precis vad det handlar om, puh! Hon skrattar och frågar om Vi haft problem att betala maten eller nått någonstans, sedan ursäktade hon att hon inte öppnat dörren med att hon precis varit utsatt för ett rån, hon får iaf massor av komplimanger och jag mitt kort. Ordningen återställd!

Det blir fyra slutsatser denna kväll.

Jag går för sällan på bio i glada vänners lag!

Bond är virilare än någonsin!

Det är en jävla värld Vi lever i om en så underbar gumma som hon i Pressbyrån på Drottninggatan kan bli utsatt för ett personrån!

Dessa kortläsare för Chip är Satans påfund, så lätt att glömma kortet där när man väl fattat var man ska sätt in det!..

Ha en underbar natt allihop!

/Mr Förvirrad

Kommentarer
Postat av: jocke

Hej tobbe det är nog ålder som får dej att glömma kortet hehe hej

2008-12-06 @ 12:21:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0