Reflektioner, pinsamheter, brutna löften och annat...

Nummer 1 - Pinsamheter

Det kommer jag garanterat utsätta mig för många gånger till under andra halvan av mitt liv eftersom jag är både spontan och pratar för mycket ibland! :-) Dagens var iaf att jag inte "kände igen" en av mina deltagare på  passet. Mycket pinsamt! Lite extra eftersom personen ifråga alltid är positiv, glad, trevlig och dessutom gravid. Jag ber om ursäkt och skyller min förvirrade hjärna på en tuff arbetsvecka...

Nummer 2 - Brutna löften

Den uppmärksamme deltagaren idag noterade kanske att mitt löfte om att passet var 100% klart i Torsdags bara var sant precis då... Under sista genomlyssningen sent igår kväll så hamnade Kylie Minogues "Confide in me" i utvisningsbåset eftersom den kändes alldeles för mesig. Dancegänget fick istället "Bust the dust" med The Pussycat Dolls. 

Nummer 3 - Ångest

Jag brukar sällan ångra något jag har gjort i en cykelsal. Idag har jag, kanske inte ångest men iaf lite eftertanke, om huruvida jag borde ha avstått det lilla tävlingsmomentet mellan teamen i stående raksträcka. Tyckte det var en kul idé men slogs under passet av att det kanske skulle upplevas som jobbigt av någon. Hoppas att det togs på rätt sätt och att ingen kände sig mindre värd än någon annan. :-S

Nummer 4 - Glädje!

Jag är så obeskrivligt glad att det finns ett antal människor i Östhammarstrakten som väljer att komma och svettas på en cykel med mig varje lördag förmiddag! Många av mina bekanta har frågat hur jag pallar att åka 14 mil för att cykla en timme. Jag kan med gott samvete säga att jag skulle åka dubbelt så långt om det krävdes! Jag har alltid trivts på en spinningcykel och haft förmånen att nästan alltid ha fulla klasser. Det som är speciellt i Östhammar är att det är ett helt nytt gäng, en skönt blandad grupp av härligt motiverade människor som motiverar mig att lägga tiden som krävs för att leverera en timme träning med så hög kvalité som jag iaf kan åstadkomma. I Love You all!!! :-)

Nummer 5 - Smak

Jag är ganska kräsen på både det ena och det andra. Inte så att jag bryr mig om vad andra gör eller gillar. Jag har många av mina bästa vänner som lyssnar på sånt jag aldrig skulle lyssna på, äter "dåligt" mm.

Men! Det finns några saker som jag aldrig kommer att göra, ett löfte jag kommer att hålla till 100%!

Det ena blev jag påmind om när jag för en stund sedan gjorde dagens tur in på min favoritwebsida för att se om jag skulle hitta några nya musiktips. Fick syn på en "artist" jag ALDRIG kommer att spela på ett cykelpass, ingen annanstans heller för övrigt... Nämligen Per Gessle!!!

Det andra är att jag ALDRIG kommer att gå in i en Dressmanbutik, än mindre köpa och klä på mig något därifrån!

Per Gessle har förstört den goda musiksmaken för minst ett par generationer svenskar under flera årtionden, precis som Dressman ett antal år gjort sitt yttersta för att indoktrinera och förstöra den goda smaken hos minst ett par generationer män... ;-) (Vill minnas att det var en god vän från Östhammar som för några år sedan fällde kommentaren om Dressman, alltså, stolen with pride!)

Nummer 6 - Matglädje

Mat är för mig viktigt, jag tycker om att både äta, laga och se på god, enkel och vacker mat. Det är faktiskt skoj att några som tittar in här ibland har snappat upp och testat några av mina favoriter. Dela gärna med Er av Era favoriter också! :-)

Nummer 7 - Önskepass

Gjorde lite reklam idag för att det köra ett pass byggt på deltagarnas önskemusik. Jag har gjort det förr med väldigt lyckat resultat. Brukar bli ett pass med mycket variation och skratt. Hoppas cyklisterna på Frösan tar uppgiften på allvar och förser mig med låtförslag! :-) Den som minns vad jag skrev under nummer 5 förstår redan nu att jag inte kommer att göra något undantag för nämnde artist om så alla deltagare önskar honom...

Nummer 8 - Dagens pass

Jag summererar det som att dom flesta teamen kom igång bra, jobbade hårt gjorde alla! Fick några kommentarer om att upplägget var skoj, sånt är alltid kul att höra! :-) Nästa gång Vi kör Team trial blir det med tre lag, dvs lite mer intensivt!

Slutligen - Alla vägar bär till Östhammar

För närvarande finns det som Ni listat ut EN (eller snarare 19) stor anledning för mig att åka dit. Eftersom jag bor i Tierp så kan jag välja mellan två vägar.

Den ena är lite kortare, Tobo, Örbyhus, Gimo, Östhammar.

Den andra är således lite längre, Skärplinge, Lövstabruk, Forsmark, Östhammar.

Idag valde jag den längre, vilket jag gjort flera gånger, av ett speciellt skäl. Nämligen detta, strax innan man kommer fram till Östhammar från Forsmarkshållet passerar man ett samhälle som jag älskar, Norrskedika!!!

Vilken underbar ort, ligger "mitt på vägen" och ser ut som byn som gud glömde. Eller iaf slutade utveckla för sådär 20-30 år sedan. Om någon av mina cyklister eller läsare bor i Norrskedika så ber jag Er ta detta med glimten i ögat... ;-) Det finns fler exempel på humor bevarade i just Norrskedika, jag ska illustrera en del med bilder alldeles snart.

Sidan jag valt att se är den på höger sida när jag åker hem. Vänster sida kanske är underbar den också, men på ett annat sätt, vad vet jag...

Dagens väder förstärkte den härliga atmosfären!



Här fotades den enda invånare jag såg, tyvärr var han lite för snabb med sin rullator för att hinna fastna på bilden.



Macken, jag var till och med tvungen att vända för en närmare titt, se nästa bild!





Orten är fullpackad med välvårdade hus med vackra trädgårdar. Hus som en fastighetsmäklare skulle beskriva som varsamt renoverade, den gamla charmen bevarad och med utrymme för att sätta sin egen prägling...
 


Företagandet är aktivt!



Centrum, eller city, är nästan bäst! Humorn blir ännu tydligare på nästa bild! :-)



I Like!!! Visst är det lite samma stämning som i den fantastiska filmen "Sin City"! Jag såg tyvärr inte Jessica Albas motsvarighet idag. Får hålla bättre utkik på lördag... :-)



Ännu ett exempel på det blomstrande näringslivet!



Norrskedika är fantastiskt!

Nu ska jag kanske göra något nyttigt istället för att sitta här och trötta ut Er med mina tankar och funderingar.

Tack för idag! Speciellt Ni som var och cyklade!

/Tobbe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0