Tierp by night...

Jag har nästan lite dåligt samvete för att jag försökte göra mig rolig på bekostnad av Norrskedika, vad har jag för rätt att göra det? Jag bor ju trots allt för närvarande i Tierp...

Tierp är på många sätt fantastiskt!..

Kommunen är känd och respekterad för massor av saker, tex:

Det fantasktiska konstverket som kostat 700 000 skattepengar och var tänkt att locka stressade bilister på nya E4:an att stanna till för att köpa industritomter, bygga hus, köpa hus, sätta sina barn i skolorna, flytta hit och på så sätt få kommunen att blomstra... :-)

Ni har väl inte missat det? Finns med på
www.arbetarbladet.se så sent som idag!



På håll ser det inte mycket ut för världen, på nära håll ser man att det egentligen inte är så konstigt. Man fick nämligen ett antal belysta soptunnor av den gamla nätsorten för de 700 000 svenska skattekronorna!



Nästa sak som är värd att nämna är stället jag besöker när suget blir för stort och hela kroppen skriker efter sex!!!

Meny 6 för att vara lite mer exakt! 150 grams hamburgare med extra allt, pommes och en mellancola. För variation kan jag även rekomendera Upplandsbrickan! Sitter som en smäck efter 3-4 timmar på cykeln! ;-)

Svanbygrillen är Tierps mest underskattade ställe. Minus dock för den otroligt fula och otydliga skylten... Hur f-n är den reklamare möblerad i huvudet som lägger en blå text med en vit outline på blå botten???



Ett ställe som jag ytterst sällan besöker är den mycket estetiskt tilltalande Pizzerian Tourino. Ett ställe som man faktiskt trots allt alltid blir otroligt trevligt bemött på. Pizzorna är dessutom goda, för att vara just pizzor iaf!



Det sista stället jag tänkte visa är den mycket fashionabla cluben Brorsans Bar&Kök!!! Stället där Tierps heta singlar hänger på fredags och lördagskvällarna! I mina ögon är det på något sätt att jämställa med skammens sista utpost...

Ni som har mitt telefonnummer kan väl lova att ringa till mig med en uppmaning om att ta till repet om jag på något sätt ens skulle antyda att det skulle vara ett alternativ att hänga där en kväll... ;-) Paradoxalt nog har Brorsans de överlägset bästa luncherna av de 7-8 möjligheter som Tierp har att erbjuda. Vällagat med ett riktigt bra salladsbord. När natten kommer blir det lite som i filmen "From dusk til dawn", vanliga trevliga och arbetande människor byts mot vampyrer, ödlor och annat otäckt! :-)



Det finns några ställen till, tex Peter's Bar&Kök som efter lite research kanske kommer att presenteras. Fastnade lite för Peter's redan när jag såg deras första annons som utlovade "Slitzbrudar" och humana priser på HoTT ShoTTs! Fantastiskt... ;-)

För övrigt är Tierp faktiskt ganska ok, även om det visat sig svårare än jag trott att hitta ett lite bättre boende. Vi har trots allt några ganska bra matvarubutiker, systembolag och möjlighet att med Upptåget ta oss till roligare ställen! Sen är det ju inte alltför långt till Östhammar heller, vilket visat sig vara mitt nya favoritställe! :-)

Vi hörs säkert senare igen, om jag känner mig själv rätt... och det är jag rädd att jag gör efter alltför många år på nacken...

Appropå ålder! Måste nog leta rätt på Aaliyahs fantastiskt betitlade album "age ain't nothing but a number..." för lite slölyssning innan sängdags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0