En bra dag!

Den här lördagen startade lite illa, vaknade både lite sent och med tungt huvud. Hade som tur var förberett inför turen till Frösan. Snabbdusch, i med linser och på med cykelkläder, samtidigt hastades frukosten fram, blev lite simpelt tyvärr. Ett glas juice och lätt naturell yoghurt med en näve valnötter och lite flytande honung. 

Underbart väder, trots att isen satt som murad på bilen, knäckte två cd-fodral innan sikten var ordnad! :-)

Kommer till Östhammar i god tid känner mig lite bättre i huvudet men är lite "nervös" för om det ska dyka upp några cyklister, vackert väder och höst brukar betyda lövkrattning på helger...

Ser dystert ut med en kvart kvar till start, men då börjar det rassla in folk och vips så är alla cyklar upptagna! Så kul!!! :-)

Många nya, vilket alltid är spännande, just idag kunde det bli lite extra spännande eftersom planen var att köra Laps, lite förenklat men ändå ett intensivt och krävande pass. Hade förberett ett fint pris till vinnaren för att fira första tävlingsklassen, 288 kcal var det värt... ;-)

Vi rullade iaf igång och alla blev ordentligt varma. Den andra halvan av passet kördes som en simulering av en MTB-tävling, två varv. Jag måste säga att jag var grymt imponerad av alla deltagare! Stor inlevelse och massor av kämpa, kändes ända in i märgen hur ALLA ville vinna, så grymt skoj! Bara att hoppas att det inte var bara jag som hade kul...

Har hela tiden varit lite smånervös för hur "min innecykling" skulle tas emot eftersom den skiljer sig lite från "den gamla tidens spinning". Återstår att se, just nu känns det ganska ok, det lär ju visa sig på deltagarantalet om man är på rätt spår.

"Tyvärr" så är jag ganska säker på att det är väldigt mycket beroende på passupplägg, musikval och instruktör om man får deltagare på gruppträningspass, vore ju enklare för en själv om man kunde slå ifrån sig och skylla på andra omständigheter om inte folk kommer. Jag hoppas därför verkligen att de träningsflitiga i Östhammar kommer med synpunkter och önskemål om det är något de saknar.

Efter cyklingen bar det av till Skärplinge för att se Albert spela match mot Almtuna! Blev lite körigt men med lite moms på hastighetsbegränsningarna så missade jag bara ett par minuter av hans period. Hade bett tränaren att han skulle få stå sista eftersom de delade på tre målisar, tack för att min önskan blev uppfylld Björn! :-)

Abbe gjorde några fina räddningar och nollade sin period! Matchen vann de med totalt 4-1! SHK, SHK, SHK!!! :-)

Lunch och lite fika i Stav innan jag rullade hem. Strålande väder och tanken på en runda på den älskade racern blev för svår att motstå... Inte länge, men en dryg timme blev det iaf. Kanske sista gången innan det är MTB, dubbdäck och skärmar som gäller på helgerna. 

Finns vissa saker som jag inte gillar med cykling på höst, vinter och tidig vår...

Alla kläder som krävs..



Ett av de värsta är att stänga in de toksnygga skorna...



I de tokfula skoöverdragen som krävs för att inte frysa sönder tårna i de både tighta och välventilerade skorna...



Väl ute är ju förarplatsen lika vacker...



Naturen är dessutom full av sköna färger! :-)



När man fått igång pulsen och blivit varm glömmer man nästan att man tyvärr ser ut mer som en osexig längdåkare än en stilfull cyklist... ;-)





Vilket man blir smärtsamt medveten om när man är hemma igen... :-)



Jag älskar verkligen att cykla men helst i värme. Allt är enklare, trevligare återhämtning också!



Framförallt kan man på sommaren i bästa fall få se lite snabb ut, gillar inte tanken på mig själv som en vilsekommen längdskidåkare alls! Tur att jag har möjligheten att plocka fram lite sommarminnen i cykelsalen, tack Carro!!! :-)



Nu väntar slappning i soffan.

Ha en skön lördag alla som orkat ända hit... ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0