Helg!!!

Klockan har passerat 15 och jag känner att jag förtjänat att avsluta arbetsveckan.

Nu bär det av hem, fylla upp kylen lite och sen åka och titta på Abbes hockeyträning.

Med lite tur blir det middag någonstans, blir det inte det så ska jag fira med någon smarrig rätt ur den egna receptsamlingen. Ska försöka läsa Carros blogg lite noggrannare för att styra ned kaloriintaget lite under vintern... Vill gärna undvika att bli alltför konturlös under årets mörka månader! :-)

Gillar sommaren av många skäl, ett av de främsta är alla hårda pass på cykeln som gör att man både blir snabb och att man snarare har problem med att äta tillräckligt än för mycket.

Ett gott alternativ som går snabbt och lätt är att köpa ICA's Toscana mix, blanda med Babyspenat, Körsbärstomater, lite gurkstavar och Fetaost. Toppa med lite Pinjenötter och Hyvla över lite färsk Parmesan. Servera till en lagom stekt köttbit som skurits i tunna skivor, laxbitar eller kyckling, MUMS!!!



Nu väntar Hockeyträning!

Kanske ses igen senare.

Ha en skön fredagskväll så länge.





Visst är han lite cool min lilla tioåring... :-)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh va gott! Det kan jag skriva upp på min önskelista till jullovet! Men då vill jag ha avocado oxå i salladen ;-)

2008-12-16 @ 17:29:02
Postat av: Tobbe

Självklart hjärtat! :-)



Kram Pappa

2008-12-16 @ 17:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0