Kväll...

Dagen har blivit kväll, Matilda är i Robertsfors och Abbe i Uppsala och jag saknar dom som fan... Abbe trots att han var med mig på jobbet till lunch.

Tror att det inte går att förstå vad kärlek, saknad och längtan är på riktigt förren man fått barn. Hemskt och underbart på samma gång. Skönt att ha vänner som finns i tankarna även om de inte alltid är fysiskt närvarande.

Ligger i sängen och lyssnar på musik, inte enbart cykelmusik just nu, utan musik som jag lyssnar på i det "civila". Det skiljer en hel del på favoriterna då. Jag är ju som jag tidigare varit inne på helt övertygad om att man inte kan bli en bra instruktör om man bara spelar det man gillar att lyssna på, eller ännu värre, det man tror att de tränade gillar. Däremot måste man gilla det man bygger passen på. Flummigt? Ni förstår säkert vad jag menar. :-)

Dagens "Civila" låt är: http://www.youtube.com/watch?v=_38MfMqzleE

Min vision är att bygga passen med musiken som hjälpmedel för att skapa den känsla och intensitet jag önskar i de olika delarna av passet. Jag vill gärna ha en röd tråd på ett eller annat sätt. När man efter 53-55 minuter kliver av cykeln ska det kännas som om man cyklat en träningsrunda, inte som om varje låt varit en egen del i passet.

Hur nära jag är visionen lämnar jag åt deltagarna att bedöma. Jag hoppas iaf att det framgår lite hur jag tänker och mycket jag brinner för att cyklingen ska vara väl planerad, givande och framförallt trevlig för alla.

Just nu spelas det en låt i Kosslurarna som är väldigt "OTobbe", City of Satan med Turbonegro. Men med hela bilden, Halloween och Intervaller, så blir den ganska logisk i sammanhanget. :-)

Jag måste också säga att jag verkligen trivs i Östhammar, känner mig mycket väl mottagen av både övriga instruktörer och deltagarna på passen! Går inte beskriva hur kul det är att leda en klass igenom ett svettigt cykelpass.

Riktigt längtar till kommande pass när det ska köras Team trial, Criterium mm. Tror det kommer bli kanon med tanke på den vilja och inställning som alla visat hittills!

Nästa pass jag längtar till redan nu är Lucia! Luciadisco vill väl ingen missa! Temat "Studio 54" har testats förr på annan ort. Tänk underbar 70-80-tals disco, sköna drinkar, blinkande lampor, snygga människor och svettig dans på den hetaste klubben i New York (Östhammar)... Vad kan gå fel, årets höjdpunkt om Ni frågar mig! ;-)

Funderar lite på om Östhammarsborna är mogna för en utmaning om vem som cyklar i bästa "disco-outfiten"...

Kanske kan locka någon att att utmana mig om Carro fixar ett fint pris till vinnaren... :-)





Nu väntar John i sängen, Blund alltså!

Sov gott alla! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0