Lördag...

Vaknade av någon anledning alldeles för tidigt. Abbe ligger och sover, skönt att höra hans tunga andning från sovrummet. Så ung och obekymrad och alldeles fantastisk lite kille. :-)

Om någon innecykelfantast skulle hitta hit så kan jag tipsa om att cykling är så mycket skönare med riktiga skor!

Vanliga MTB-skor fungerar utmärkt och finns i massor av modeller och fabrikat. Vill man ha något mer "gymanpassat" som bara ska användas inne är mitt tips dessa:

Denna finns i storlekar från 36 och uppåt. Priset varierar från 900 till 1400 kr.



Önskar man något lite billigare och "tjejigare" kan dessa kanske vara något. Kostar ca 600 kr 



Klossarna som ska sitta under måste köpas separat, 100-200 kr, om man inte tränar på Frösan och ber snällt, då får man ett par på gymmet! :-)

Priserna på cykelkläder, skor och andra cykelprylar varierar ofantligt mycket. Mitt val om jag ska handla är oftast www.cyclecomponents.com På de svarta skorna är dom ca 400 kronor billigare än "vanliga" butiker. 

Nu väntar en dusch för att vakna till och frukost för att sedan åka till Östhammar och svettas en timme med ett förhoppningsvis glatt och träningssuget gäng!

Vi ses!

Tobbe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0