Paus...

Efter drygt 2½ timme i möte kräver kroppen och knoppen lite avkoppling... :-)

Har fått bekräftat av Carro idag att den allvarligaste barnsjukdomen på våra innecyklar är botad nu! Jättekul, ser fram mot passet på lördag, då ska det bli åka av... ;-)

Min "cykelkarriär" började på MTB efter att jag kommit på att det var lite fett på kroppen som inte behövdes... När kilona var borta var ändå cykelintresset kvar. Körde lite tävlingar i skogen, mest i Långloppscupen. Efter några år insåg jag att det faktiskt var roligare att cykla på vägar. Mindre dyra reparationer varje säsong och mera cykla.

Det är iofs fortfarande grymt skoj att ut och trycka på i högt tempo på sköna singeltracks, speciellt med Abbe.

Sälen erbjuder massor av skön åkning som passar alla, både uppför och utför.







Numera kör jag och mina polare lika gärna på landsväg, speciellt i Sälen eftersom vi älskar backen från Sälens by upp till Högfjället. På bilderna är det jag och min bästa vän Håkan som svettas en av de finare sommardagarna man kan tänka sig! :-)









Längtar massor till det obligatoriska träningslägret i maj redan nu!

Blir nog att ta datorn och sätta sig med ett nytt cykelpass ikväll, försöka drömma fram den härliga känslan som man känner i hela kroppen när 30-40 minuter klättring i 13-20 km/h på tröskelpuls byts mot utförsåkning i 70-85 km/h... :-)

Vi hörs!

Tobbe 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0