Söndag morgon...

Vaknade 0845, utsövd! :-) Drar tillbaka klockan och konstaterar att det blir en ganska lång söndag. Abbe sover fortfarande som en gris, en söt gris iofs. :-)

Börjar bli hungrig nu och längtar efter vår traditionsenliga helgfrukost, vilken på många sätt påminner om ett mycket bra hotell, förutom att vår äggröra är bättre!

Har tagit vara på den extra timmen nu på morgonen genom att börja pilla med cykelpasset som ska levereras på lördag. Halloweentema... Inte helt lätt. Börjar bli riktigt nöjd med första kvarten och det kanske räcker eftersom någon sagt mig att det är bara första 10 och sista 5 deltagarna kommer ihåg. Jag hoppas faktiskt att det inte är så, det skulle ju vara trist om alla timmar man lägger på de övriga 45 minuterna är bortkastade...

Blev glad igår, igen, när jag fick lite ros angående musiken. Extra kul att det inte var någon av de yngsta deltagarna som uttryckte sitt gillande.

Jag har ju sagt att jag inte egentligen "bryr" mig om vad klassen gillar musiken eftersom jag väljer musik efter vad som fungerar att cykla till och för att försöka skapa den känsla som jag vill åt beroende på vad vi gör. Men, självklart är det ju jättekul om några tycker om det som serveras. :-)

En sak är iaf helt säker, jag kommer aldrig spela något jag inte känner 100 för även om jag tror att det skulle attrahera några deltagare. Har gjort det misstaget en gång, aldrig mer! Fick något korkat infall för ett par år sedan att jag skulle göra ett schlagerpass strax innan melodifestivalen eftersom jag kommit över alla låtar. Kul tanke kanske, en hel del av deltagarna älskade passet, inte jag! Följden blev att jag bara ville att det skulle ta slut och jag var förmodligen heeelt kass där framme som instruktör...

Passet på lördag kommer bli extensiva intervaller, jätteskoj!!! Kommer att beskriva under veckan hur det fungerar så att ev cyklister som gästar här kan vara väl förberedda. Musiken kommer få vara en överraskning, listan läggs ut efter passet.

Lucia ser jag fram mot, planerar att köra ett riktigt glatt discopass med den berömda nattcluben "Studio 54" i New York som tema, missa inte det! :-)

Nu ska jag försöka få liv i Abbe så vi äntligen får vår efterlängtade frulle!

Ha en bra söndag så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0