Trötta grabbar...

Vilken dag!

Som tidigare skrivits började dan tidigt. Hockeysamling, buss till Sandviken för Abbe, bil till Frösan för mig. Under min cykeltimme spelade Abbe den första matchen, vinst med 5-3!

Under min resa från Östhammar till Sandviken spelade grabbarna den andra matchen, vinst med 4-1!!!

Efter ett snabbstopp på McD så hamnade även jag i Sandviken och fick se Abbe och grabbarna vinna den tredje matchen med 8-3! Abbe vann sin halva med 5-0! :-)

En match kvar, dom skulle vinna på målskillnad om dom inte blev utklassade, oavgjort räckte för att vinna med 7 poäng mot tvåans 5! 1-1 blev resultatet, Abbe nollade sin halva och gjorde två grymma och matchavgörande räddningar med bara några minuter kvar! Så kul att se, jag är grymt imponerad av ledarna i lilla Skärplinge.

Dessutom vann SHK's 97:or sin grupp. Total dominans av lantisarna mot Valbo och Sandviken!

Nu är vi äntligen hemma, middagen blev på Max i Gävle, låtsas att jag inte åt lunch på McD tidigare idag... :-S

Några bilder måste jag bara dela med mig av, han är bra go min lilla kille!





Duktiga killar! :-) Abbe är längst fram till höger i bild.



Priset i tryggt förvar i plocken!





Så trött och nöjd kille... :-)



Nu väntar sängen och en välbehövlig sovmorgon. Abbe har redan beställt att vi ska åka till hallen på fria åkningen i morgon. Mycket energi i en tioåring. Först ska vi iaf sova ut och äta en lång frukost med äggröra, croissanter, marmelad och annat gott!

Sov gott alla! ZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0