-1640 Vs +1590 = Dilemma...



Jag har precis kommit hem från en riktig "Heaven & hell-runda". Kortbyx & kortärmsväder när jag åkte, när jag cyklat halvvägs och närmade mig kusten blev det på några minuter så kallt att jag allvarligt funderade på att ringa efter skjuts.

Har nog aldrig under en runda gått från skönt svettig till isande kall om hela kroppen så snabbt. Inte skoj med 3 mil kvar av totalt ungefär 6,5. Stannade till i Stav så Matilda fick leta fram ett par tights och en jacka för att göra de sista 15 kilometrarna uthärdliga.

Nu till dilemmat! Enligt pulsklockan så har jag förbrukat 1640 kcal på 65 kilometer cykling under 2 timmar, kanon! Nu är det tyvärr så att jag sedan i torsdags har en ljuvlig chipspåse liggandes i köket som innehåller exakt 1590 kcal...

Hm... Äta eller inte äta... Först ska jag iaf fixa en kycklingwok, kanske det stillar begäret efter att öppna påsen. Ååå vad jobbigt det är NU!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det blir ännu jobbigare när du åker på däng i nästa backe pga extravikt ;)

2009-04-28 @ 20:17:54
Postat av: Anonym

Han åker sällan på däng i backar :P

2009-04-28 @ 22:50:42
Postat av: Tobbe

Haha!



Åker iaf väldigt sällan på däng i utförsbackar. :-) Mottot är "fet men snabb" eller "hellre fort och fult än bara fult..."

2009-04-28 @ 23:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0