Cykling och annat...

Igår skulle jag cykla i Östhammar med några, precis som jag, glada motionscyklister. Nu blev uppslutningen inte så stor men de som kom var desto gladare.

Skulle även leverera den snabbrustade Peugeoten till sin nya ägare. Han verkade nöjd, iaf med hur den ser ut, återstå att se hur glad han är efter att ha cyklat på den!

Innan vi skulle cykla iväg tvingades jag agera lite stilpolis till min vän Helenes stora förtret! Nej, det är inte ok att ha en väska som rymmer min weekendpackning och ett halvt golfset på styret på en racer när man tränar hemma. Möjligen skulle väskan varit ok om den innehållit en filt, några kilo rostbiff, potatissallad, några baguetter och ett par flaskor vin. Sorry Helene! ;-)

Stödet fick jag ge mig på, nästa gång, nästa gång...

Lena slet på bra på sin standardcykel, helt otroligt hur kvinnor i alla lägen orkar prata trots att de ser lite småtrötta ut!



Jag lärde mig förresten betydelsen av en mycket viktig cykelpryl också!



Kanonbra grej om man vill ta bilder av sig själv, rätta till klädseln när man åker igenom ett samhälle, kanske kolla att man inte har snus på tänderna!

Kul var det iaf, hoppas det blir fler cyklande och fler tillfällen.

Idag efter jobbet blev det en lite längre tur. TIll min stora glädje mötte jag min Affe på Peugeoten som jag hjälpte honom att rusta! Underbart att se att den används!

Det blev en fin liten runda på knappt två timmar i ganska blåsigt väder. Nästa gång ska vi på avdelningen försöka bättra på kommunikationen så att det tom blir några mil tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0