Haha...

Kom på vad jag satt och smålog åt i bilen häromdagen! :-)

Fast först lite andra funderingar. Tänkte först skriva en helt annan rubrik, men kom på att den kanske skulle misstolkas och leda till att Ni som trots allt läser här skulle fly... Den rubrik jag tyckte var så himla passande var iaf "Onani för cykelsjälen..." Ska förklara omgående vad jag menar!

När man i april är ute på en cykelrunda i Uppland och vädret är strålande är det lätt att trivas. De "riktiga" cyklisterna i bekantskapskretsen nöjer sig inte med det utan de åker den här tiden på året till Mallis, Italien eller något annat trevligt ställe.

Vad skiljer då tex Mallis från Tierp just idag.

Värmen? - Nope, lika skönt här. :-)

Tierp - Mallis 1-1

Backar... - Ja tyvärr blir det en solklar poäng till Mallis där. :-(

Tierp - Mallis 1-2

Så kommer Vi till slut till den avgörande frågan, den som dessutom kommer vara själva bridgen till avslutningen på detta inlägg..

Fikat! - Efter vägarna leder Mallis i fråga om utbud, väl hemma (där för övrigt fikat bör intas) blir det oavgjort med knapp seger för Tierp! :-)

Tierp - Mallis 2-3



(Lätt att kisa lite mot solen och drömma sig bort när fikat är rätt!)

Matchen slutar alltså med knapp seger för Mallis, 3 poäng mot Tierps 2... Jäkla pannkakslandskap Vi bor i...

Fikat skulle ju bli övergången till slutet som sagt, skrattade gott när jag läste Jonas Coltings träningstips i senaste Kadens! Han är för go den grabben! Så mitt på huvudet på spiken... Hahaha! :-)



Joooråsååatt! :-)

För Er som missat Colting kommer en presentation här:



Kan även rekomdera Jonas eminenta kokbok. Mycket tänkvärda ord i den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0