Puh...

Färjestad vann sm-guld, fick lämna köksbestyren då och då för att titta, främst de sista minuterna.

Eftersom jag tänkte åka bort och fylla år i helgen så ska jag ta tillfället i akt imorgon och bjuda min härliga avdelning på "födelsedagslunch". :-)

Det blir tårta, inte en, utan faktiskt två. En Italiensk smörgåstårta som jag är mycket sugen på att provsmaka redan nu... :-) Garneras imorgon bitti med lite smått och gott. Fyllningen ser iaf ut så här:



Till dessert kommer jag servera en mandel/lime-tårta. Mycket nyfiken på resultatet även där. Mycket pysslig att göra, dessutom blev åtgången på ägg väldigt stor eftersom jag läste receptet lite slarvigt. Först skulle det vara 4 äggvitor, gulorna åkte i slasken. Några rader längre ned, i nästa operation så att säga, så skulle det vara 4 äggulor... Hmm... Sällan jag följer recept vilket just ikväll kostade fyra ägg! :-)

Hoppas det blir en ok lunch iaf, i värsta fall får Vi väl komplettera med en visit på Söderfors pizzeria...


Kommentarer
Postat av: Matilda

MMmm! Det där får du nog ta och bjuda på fler gånger ser det ut som! ;)

Kram!

2009-04-08 @ 23:36:10
URL: http://matildakarlsssson.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Ja du Matilda, återstår att se om det smakar bra också... :-)



Kram Pappa!

2009-04-09 @ 00:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0