Fisketävlingen...

Abbe, Joel och jag var laddade med fika i ryggsäcken och en hel skog med spön och kilovis med drag. Efter att ha traskat över en åker som bonden haft den dåliga smaken att gödsla med kobajs kom vi till platsen där vi skulle dra vinstfiskarna.

Högt vatten och strömt som fan gjorde det lite bökigt. Två timmar senare åkte vi till invägningen med detta!



Dagens vinnare blev en "utsocknes" som fuskade till sig segern genom att ha anlitat en guide som har fiskat varje kvadratmillimeter av Tämnarån sedan han kunde gå. En Gädda på drygt 2,9 kilo fick han upp den fuskisen.

Kaffet smakade iaf bra och nu väntar mys i soffan med chips och Xbox-spel om jag känner lilla sonen rätt.

Imorgon ser det ut att bli några timmar på vårt livs första... folk-race... Vad gör man inte för sina barn. Ishallens fria åkning står även det på önskelistan. Min trasiga kropp kommer inte befinna sig ovanpå ett par skridskor redan nu. Väljer nog att roa mig med lumpen istället...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0