"Golfare är lata borgare"

Golf är "borgerlig" sport som spelas av människor som är lata. Det uttalandet levererades av Venezuelas frispråkiga  president Hugo Chavez, som nu stänger ytterligare två av landets mest välkända golfbanor.

Saxat från Metro.se

Om en president slår fast detta måste det vara sant, vilket jag alltid trott alltså.

Kanske följande prylar vore nått för mig som både är lat, borgare och dessutom skadad...




Nu kan jag ju trösta mig med att det nog aldrig kommer hända att jag kallar mig golfare. Jag kommer alltid bara vara någon som försöker spela lite golf ibland.

För er som funderar på spinningpremiären på Frösan så kan jag meddela att inget är ändrat i spellistan, ännu. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0