Skum sport...

Hemma ganska sent från jobbet. Snabbt fixad middag utan inspiration. Hade tänkt göra lite nytta på kvällen men lusten fanns inte riktigt där.

Fick den briljanta idén att åka till rangen och slå någon hink, ja bollar alltså...

Ca 20% av slagen gick som jag ville, 60% var halvmissar och 20% helt åt helvete. Undrar hur många år det kommer krävas innan man kan få samma känsla i golfen som på cykeln en bra dag eller i en spinningsal med headsetet på. 

Den där känslan när man känner sig oövervinnelig. Allt går av sig själv, pulsen är hög, benen pigga och man känner sig som en väloljad maskin som lyckoruset sprider sig igenom.

Misstänker att det kommer att ta lång tid. Så fruktansvärt mycket som kan gå fel om man inte är exakt på millimetern rätt. Vid närmare eftertanke kanske inte golf är en sport för mig som vill att allt ska vara perfekt i varje detalj. 

Eller så är det just därför som golf är en sport för mig. Kan jag slipa en timme på en övergång mellan två låtar i en spinningklass så kanske jag kommer orka nöta svingar och positioner mm tills jag iaf träffar ganska rätt oftare än helt fel. :-)

Nu ska jag ägna mig åt att designa ett cykelpass en stund, skönt att vila tankarna på nått jag behärskar...

Kommentarer
Postat av: Mats

Kämpa på kompis :-)

2009-08-13 @ 20:52:03
Postat av: Tobbe

Thank's mate! :-)



/Tobbe

2009-08-13 @ 21:22:46
URL: http://karlssto.blogg.se/
Postat av: Malin

Va är det jag hör?! Har DU börjat golfa?!?! Hm... svårt att se det framför mig!!! ;)

2009-08-14 @ 09:26:51
Postat av: Tobbe

Mm, Fast jag har inte cykeldressen på mig när jag har klubborna med mig iaf. :-)

2009-08-14 @ 10:29:50
URL: http://karlssto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0