95,5...

Julafton 2009.

I natt lämnade min kära mormor oss efter att ha levt i drygt 95 år. Jag önskar henne en skön och vilsam framtid. I 40 år har hon funnits i mitt liv och saknaden kommer bli stor även om vi inte alltid setts dagligen. Extra tomt känns det eftersom hon var den sista av mina mor- och farföräldrar som lämnade oss. 

Jag är trots allt väldigt glad över att vi träffades på julafton och att hon då var ganska pigg och glad.

Lite märkligt att även morfar lämnade oss i juletid, året var då 1998. Han valde att dra sina sista andetag natten till juldagen. Pigg som få dansade han en sväng i hallen innan vi skildes åt. Vår familj åkte vidare och han gick hem och somnade för alltid. Han var då 85 år gammal och mormor låg vid den tiden på Akademiska. Hon kom hem och fick många fler fina år även om hon kom hem till ett tomt hus.

Vila i frid kära mormor.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Fint skrivet.

2009-12-30 @ 08:32:07
Postat av: Mona

Fina bilder och fint skrivet. Kommer att sakna henne massor! Hon har varit en så viktig del även i mitt liv senaste 22 åren. Plockar fram fina minnesbilder och då börjar man automatiskt att skratta. :) Go o glad med ett så stort hjärta! Jag hoppas att hon träffat Gösta nu och att han spelar fint för henne..

2009-12-30 @ 18:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0