Vinter när den är som bäst!

Började dagen med 75 minuter svettig innecykling i Östhammar. Ska jag vara helt ärlig så var motivationen ganska liten när klockan ringde vid 7.30... En tuff men givande arbetsvecka gjorde att sängen kändes onödigt magnetisk.

Väl på plats var det iaf precis lika roligt som alltid, extensiva intervaller som föregicks av en lång uppvärmning.

I bilen växer motivationen till att komma ut i friska luften massor!

En del i lusten att komma ut på cykeln är:_____ Här skulle jag ha kunnat lagt en bild på en stor mage...

En annan motivator just idag var det underbara vädret. 12 minus klockan nio, behagliga 4 minus när jag kom hem.



Lite tom på energi efter innecyklingen åkte iaf vinterpaltorna på och varm saft ordnades till flaskan.



När himlen är blå och kroppen är varm så är det få uteaktiviteter som slår cykling, iaf när grusvägarna är stenhårda och inte alltför isiga.



 





Det blev ganska precis en och halv timme till större delen på grusvägar. Sjukt skönt! Inte ens fötterna var kalla vid hemkomst. Nästan så jag var för varmt klädd, men hellre svettas än frysa.



Lunch kändes ganska angeläget när jag kom hem, så snabbt det var möjligt, härligt matt av energibrist.

Enkelt blev det, lite grönsaker och ett par korvar som stektes ihop med favoritäggröran.

En bra dag med nästan tre timmar på cykel och ca 2000 kcal förbrukade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0