Båring...

Tredje dagen hemma nu plus en halv i måndags. Tristessen tär hårt, huvudet värker fortfarande och temperaturen är inte normal ännu.

Räknar med att jobba imorgon iaf. Har proppat i mig apelsiner och andra nyttigheter efter bästa förmåga för att kunna vara på benen så snabbt som möjligt. Kanske inte ska klaga på att ha varit sängliggande några dagar, det finns ju dom som har det värre, mycket värre.

Ett filmtips ska jag iaf kosta på mig även om jag som normalt är filmälskare snart har fått lite mer av den varan än jag orkar med...



Seven Pounds med Will Smith! Se se se!!! En mycket bra film. Känslosam, allvarlig och berör till sista bildrutan. Ganska långt ifrån mina normala favoriter i Sin City genren... Will Smith är som alltid mycket bra, den kvinnliga huvudrollen spelas av Rosario Dawson.



Även Rosario gör en stark prestation som den  hjärtsjuka Emily Posa. Egentligen kanske mest en "tjej/mamma-film", jag bör nog verkligen friskna till nu innan min filmimage är helt raserad...

Slogs precis av att jag kanske inte är så illa ute ändå! Rosario spelade ju faktiskt en stor roll i Sin City!!!



Dessutom i Tarantinos underbara Death Proof!!!



Som om inte det vore nog så har hon en roll i kommande Sin City 2 som släpps 2010!!! Ah! Visste att det inte var helt kört!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0