Blandade känslor

Det blev ett kort cykelpass till slut! :-)

Dels för att få lite luft och dels för att mentalt ställa in mig på att hala vägar inte är farligt!

En av anledningarna till att jag inte är överförtjust i vintercykling är att det kräver så mycket kläder och att man trots detta alltid fryser om fötterna. Kanske borde investera i ett par riktiga vinterskor och någon bättre modell på värmesulor än dom jag har nu.

Väl ute var det fantastiskt vackert! Klar och hög luft, tyvärr några grader för kallt för att våga köra på lite. Andas lugnt och bara med näsan var målet. Funkade, ibland. Vägarna var iaf härliga, inte alls så hala som sist, perfekt med lite ny och torr snö!

Kylan var inget problem förutom i ansiktet och fötter. Skorna höll mig varm en halvtimme, märkligt hur fort det går från behagligt till åt h-vete för kallt när det väl "händer".

Ca 15 km blev det iaf, riktigt skönt totalt sett. Något som jag däremot aldrig kommer vänja mig vid, eller "lära mig uppskatta", är den otäcka smärtan i fötterna när man stapplar in i värmen och i panik försöker få av sig skor och skoöverdrag för att försöka få tillbaka känseln i tårna... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0