Lördagens aktiviteter

Nackdelen med lördagspassen är den "tidiga" starten som krävs med 65 km till cykelsalen, väl på plats har det trots allt varit värt det varje gång.



Passet kändes bra, faktiskt första gången jag kört laps med 4 varv, 75 minuter totalt. I mitt fall förbrukades totalt nästan 1100 kcal. Mycket bra, nästan ett halvt dagsbehov! :-)

Tyvärr var det lite färre deltagare än normalt, hoppas det inte beror på att de lessnat på musiken, upplägget eller i allra värsta fall instruktören...

Efter den svettiga cyklingen var det dags att frysa i den iskalla ishallen i Skärplinge. Abbe var med som reservmålvakt med 97'orna. Bra match som vanns med 3-0. Imorgon väntar match med 98'orna i Gävle mot Sätra.

Middagen blev det Abbe som fick bestämma, så här blev resultatet.





Jag kan inte rå för det, men jag tycker verkligen att mat är vackert! Gott dessutom!

Ett bra middagsval av en 10,5-åring!

Tyvärr så gjorde hans fikaval att man kanske skulle cyklat ytterliggare några minuter... :-)



Innan middagen gladdes Vi åt en bra artikel i tidningen om den fina föreningen som fostrar dom små hockeyhjältarna i Skärplinge.



Efter middagen blev det ännu mer hockey, hur resultatet blev förtäljer inte historien. En viss förklaring kan vara att den lilla busen valde lag, jag fick Danmark och själv spelade han med Canada... :-)

 

Slutligen noterar jag att finalen i Körslaget inte alls gör sig speciellt bra med lurar på huvudet och tunga basgångar av helt annan karaktär... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0