Mellan himmel & jord

Sista dagen på en lång julledighet startade med en dryg timme på cykeln tillsammans med Matilda! :-) Tre minusgrader och fina grusvägar, lite lynnigt väglag där det var lite trafikerat, klarade oss iaf utan vurpor även om Vi både kom med några Ooooojjjooojj..! Riktigt skoj att cykla med Matilda även ute, tack för en fin tur tjejen! :-)

Hann precis tillbaka för att se Abbe spela mot Brynäs, förlust med 1-5, Abbe gjorde en riktigt bra match med många jobbiga situationer mot både två och tre av Brynäs anfallare. Toppen grabben! :-) Säsongens hådaste skott satt i huvudet, sen vidare över både plexiglas, nät och läktare... Jag hade duckat! ;-) 

En halvtimme efter matchen väntade två timmar målvaktsträning dessutom, tuffa tag för en tioåring. När klockan väl var halv sju var en Pizza välförtjänt!

Film är ett intresse, vid sidan av musik och cykling förstås. Jag har av någon anledning sett ett par skräckfilmer under ledigheten, ingen favoritgenre egentligen. Två av filmerna har iaf haft en gemensam nämnare, nämligen att de fått mig att vrida bort blicken vid ett par tillfällen. Anledningen har varit av olika slag.

Den första filmen, Eden Lake, Brittisk och mycket omskriven film. Värklighetsnära, utan splatter och överdrivet våld, trots det är det utan tvekan den otäckase film jag sett på länge. Får en verkligen att fundera på hur viktigt det är att ge våra barn sunda värderingar och uppmärksamhet. Filmen höll mig i en konstant obehagskänsla till sista scenen, var faktiskt t o m tvungen att pausa ett par gånger för att samla mig lite. Mycket bra film trots allt som rekomenderas starkt till alla som vill bli lite skrämda... :-) 

Den andra skräckisen, The Ruins, ameikansk skräck på temat fyra snygga unga amerikaner hamnar i problem... Började ganska ok, vartefter filmen gick så påmindes jag om varför jag inte så ofta ser just skräckfilm. Osannolika händelser, överdrivet blodigt och inte alls speciellt spännande. Tvingades vända bort blicken från även denna men inte för att den var läskig utan för att det var lite väl makabra scener som inte tillförde minsta skräck eller spänning. Trist.

Summa summarum, vill Ni se en skräckfilm som berör och definitivt påverkar nerverna skönt i kroppen, se Eden Lake! Har Ni begränsat med tid för film, välj bort The Ruins! Se istället något annat spännande utan slask, tex Untraceable, klassikern Seven, Silence of the lambs eller något annat med kvalité!

Har även hunnit hitta en låt som kommer bli en av mina favoriter i cykelsalen under vintern!

Visst är den skön!?!

http://www.youtube.com/watch?v=Ny9hI0toDbs

Modern discoversion av en gammal discodänga när den görs som bäst, dvs med Katherine Ellis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0