www.tips!



Ikväll vill jag tipsa om två sidor på nätet. Fantastiska bilder från två otroligt duktiga fotografer.

Den första är en gammal favorit, http://www.grahamwatson.com/ 

Den andra är en som jag hittat helt nyligen, http://elizabethkreutz.com/main.php

Watson har under många år servat med grymma men traditionella bilder från stora tävlingar. Kreutz bilder har en lite annorlunda karaktär och känns lite mer spännande, tex bilden på Mr Armstrong ovan.

Lite fler smakprov från Elisabeth kamera kommer här:



(Jaja... Han är fortfarande "tjock"...)



Som av en händelse är namnet på tröjan ovan även namnet på en annan av mina favoriter nedan!

Mr "Big George" Hincapie. En starkt bidragande orsak till Lance's framgångar genom åren.

 



Hm... Noterar att Mr Armstrong slarvat med hyveln under sin ledighet...



Så många hjul - så få händer...



Elisabeth Kreutz har även fotat en del Triathlon.

Det här visar nästan mer passion för sin sport än min lilla tatuering på benet...



Bilderna på cyklande triatleter visar lite skillnad på både cyklar, sittposition och klädsel jmf med riktiga cyklister.



Tydligast är hur långt fram de sitter, knät betydligt längre över foten än en "normal" cyklist.



Triatleter verkar vara lite törstigare än andra också...



Avslutar bildkavalkaden med en bild på Världens genom tiderna snyggaste, starkaste och snabbaste Lagtempolag, US Postal Service, Laget som förde Lance till flera TdF-vinster. Laget som klarade att cykla 60-65 km/h i 5-6 mil om det behövdes, sjukt...



Läste en intervju med Armstrong angående comebacken i Australien, ett av svaren var följande:

- "Det kommer ta ett tag för mig att anpassa mig till tävlingshastigheten, det bevisade dagens etapp. Det är många starka cyklister som vill köra fort. Men jag har bara ångrat mitt beslut att återuppta tävlandet en gång. Det var igår, när jag kom upp i 106km/h i utförskörningen"...

Ruggigt! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0