Lilla Lida Loop

Idag var tanken att Matilda och jag skulle cykla Siljan runt. Efter noggrant övervägande och konsulterande av www.yr.no så valde vi att avstå. Istället bar det av till Tullinge för att följa Abbes premiärtävling utanför kommungränsen.

Riktigt skoj att det var ett härligt gäng kompisar som gjorde Abbe sällskap. Hela 10 stycken i likadana tröjor.

Vädret var inledningsvis bra, tyvärr blev det regn innan alla var i mål.

Förberedelser är viktigt.





Frida


Emil & Abbe


Spända innan start.


Varvet som kördes var 4 km och bland de tekniskt svåraste jag sett. Definitivt den svåraste banan flera av grabbarna kört.  

Linus gör ett grymt bra lopp även om det strular lite just här.


Frida gillar inte banan men vann ändå överlägset över den andra tjejen i samma klass.



Abbe klarade sig bra och var glad och nöjd att han klarade loppet utan missöden. Nästa gång kommer det gå fortare. :-)



Erik vid varvningen.



Frida mot mål.



Abbe i mål.



Abbe & Hampus är nöjda och trötta.



Emil och Jonas. Emil vurpade med några hundra meter kvar men fick spurtslå Erik iaf. :-)



Lyckades också hitta en cool hoj som jag utan att tveka skulle köpa om det helt plötsligt satt 30 000 kronor på kontot som inte behövdes till något annat.



Dagen i Tullinge avslutades med Pizza. Nu slappar Abbe, Emil och jag i soffan och hoppas på att Sverige ska vända matchen NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0