Skolaktivitet mm

Kvällen har tillbringats tillsammans med Abbes klass och alla föräldrar. Platsen var Djupön, förvånansvärt vacker plats i Karlholm vid Östersjökusten.

Vi begav oss dit med fullpackad fikaryggsäck.

Kvällen inleddes med en tipspromenad på temat fjärilar, inte Abbes föräldrars starkaste kompetensområde.

Skojade i början om att det enda jag vet om fjärilar är att citronfjärilar är gula, trots detta så missade vi pinsamt nog frågan om vilken färg citronfjärilshannen har... Vi trodde det var en kuggfråga.



Under fikastunden fick vi även stifta bekantskap med det i området absolut vanligaste djuret.



Vissa av barnen badade i det kanske 14-gradiga vattnet, jag frös av att se dem klä av sig.

Hemma igen rördes en "snabbmiddag" ihop. Jäklar vad gott det kan vara med korv ibland. Detta trots att det var andra måltiden idag med just den råvaran...

  

För övrigt känns kroppen tråkigt nog väldigt matt, ögonen svider, halsen är rosslig och orken känns så där. Gårdagens cykelpass i skogen tyder antingen på att jag är otränad eller att det är något trist i kroppen just nu. Vitaminer, mat och lite mer sömn så kanske det rätar till sig.

Har haft lite svårt att i tanken släppa cykeln med attityd som jag såg i Lida i lördags. Grym. www.pitpro.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0