9 av 10 och aldrig mer...



År 2000 kördes min första Vätternrunda, med katastrofalt resultat. Magen pajjade efter 10 mil vilket gjorde resterande 20 till ett helvete... Året efter gick det bättre, ca 10 timmar och 20 minuter. Bästa rundan har gjorts på 8 timmar och 13 minuter.

Målet med min "VR-Karriär" har varit att köra 10 gånger och att komma ned under 8 timmar. Tiden är tuff att nå, att köra tio på raken borde varit lätt.

Tyvärr sätter nya regler stopp för min tionde runda... SKIT! Om man inte är anmäld måste ma få tag på ett startbevis från någon före den 19 april för att få starta. Denna "smarta" regel har gjort att priserna för närvarande ligger på ca 3000 kr...

TRETUSENKRONOR!!! För att cykla i 300 km, inte stanna i någon depå, inte nyttja något av den "service" som organisationen erbjuder... I praktiken innebär detta att man för tretusen kronor får slita i 300 km, på allmänna vägar, och efter målgång äta en rasslig lunch och dricka en lättöl. FANTASTISKT väl investerade pengar, Nott!

Nu står och faller inte jag med om jag cyklar detta hemska motionslopp en tionde gång eller inte, men visst svider det lite...   

Kommentarer
Postat av: Mats Larsson

Sjuka regler!!!/Mats

2009-03-11 @ 18:29:20
Postat av: Tobbe

Mm, definitivt irriterande iaf för oss som inte riktigt hann med... :-(



Ha det bäst!



Tobbe

2009-03-12 @ 22:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0