Som man sår får man skörda

Det är något speciellt med vårbruk, harvning och sådd. Känslan sitter i generna tror jag, man lever upp, hoppas på en bra sommar för att sedan i september få skörda välmående fält. Har tyvärr inte varit speciellt delaktig de senaste åren, därför har det varit extra kul att ägna några timmar åt att sätta korn i jorden i år. En gång bonnpojke alltid bonnpojke.



Kanske de maffiga maskinerna är en del i lockelsen. :-)



Jag gillar symmetri och tycker spåren på ett väl bearbetat fält är nästan poetiska.









Hittade även under gårdagen lite ny skön musik genom att lyssna på P3. Musik som säkert kommer att höras på något spinningpass framöver.

Somnade skönt matt i kroppen när jag försökte se på The Spirit, underbar film!

Nu väntar frukostkaffe.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Härliga bilder som din bonnadotter gillar! :) Till morgonkaffet tycker jag du kan läsa UNT, om du inte redan gjort det, där din dotter figurerar idag :D ;)



Kram Mattis!

2009-05-03 @ 11:56:00
URL: http://matildakarlsssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0