Svenskar, världens roligaste folk...

Spenderar kvällen i soffan och har precis sett sammandraget från dagens giro-etapp. De är snabba grabbar de där cyklisterna. Tyvärr blev det ju bara en dag i rosa för Thomas men han är fortfarande tvåa och ser grymt stark ut. Vågar vi hoppas på att han med hjälp av sitt starka lag får åka i den prestigefyllda tröjan igen, helst sista dagen på väg mot Milano.



Zappar över till TV 4 där de sänder "Hjälp jag är med i en japansk TV-show". Jag har tidigare sett 5 minuter av den "showen", döm om min förvåning när programmet idag seglar upp på förstaplatsen över världens roligaste program...

Scenen där Dogge och Anna Book testar sumobrottning är ju underbar. Kanske inte själva brottningen utan strax efter när den gnälliga ABC-tjockisen gråtande anklagar Dogge för att ha skadat henne med flit, fy fan så elakt av honom för några ynka poäng... :-) Freakshow är bara förnamnet.


Kvällen till ära kostade jag även på mig ett besök hos Blondinbella, det var väl värt mödan. Svart på vitt från en verklig expert på träning.

Bella får en fråga från en av hennes läsare:

Håller du på att bli träningsnarkoman? Man ska ju egentligen inte träna 2 dagar i rad!


Nej jag är ingen träningsnarkoman. Men jag är en människa med oerhört mycket energi i mig, så att det nästan kliar i kroppen så egentligen så skulle jag vilja träna varje dag. Men jag cyklar tillvardags och så tränar jag 2-3 gånger i veckan på gym. Man får träna två dagar i rad om det inte är samma muskelgrupp!

Ha! Nu vet jag och alla andra "wannabecyklister" att man bara ska träna varannan dag. Undrar om det är ok att cykla varje dag om man "udda dagar" använder vänster ben och "jämna dagar" använder höger. Helt plötsligt blev det ännu lättare att motivera att inte träna ihjäl sig.

TV'n är avstängd och öronen, för att inte säga hela huvudet, rensas bäst genom att låta dessa underbara låtar strömma från kosslurarna.

http://www.youtube.com/watch?v=1UM1_YXLb4U

http://www.youtube.com/watch?v=-1pzRfrcNGw

http://www.youtube.com/watch?v=Xp2KNuntzEQ 


Kommentarer
Postat av: Matilda

HAHA! Vilket sammanträffande, jag tittade oxå in på Blondinbellas blogg idag, vilket händer en gång varannan månad. Blicken fastnade just på den där kommentaren, haha.. Men då vet vi! Slutkört med spinning ons-tors i fortsättningen... ^^,

Kram!

2009-05-14 @ 22:13:19
URL: http://matildakarlsssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0