Tekniker

Är man tekniker vill man veta saker, förstå, ha koll.

På öl har jag i princip nollkoll. Kunskaperna sträcker sig till att jag vet att tjeckiskt öl passar mina smaklökar bäst och brittiskt mörkt öl kan smaka bra, speciellt i kombination med en single malt.

Vad jag inte har koll på är vad som skramlar i tex denna:



Som den tekniker jag är så blev till slut nyfikenheten för stor.



Nu återstår bara att förstå vad den lilla gynnaren egentligen gör för nytta.



Nu väntar tårta hos syster, får återkomma med resultatet av den forskningen.

Kommentarer
Postat av: Messerschmitt

Nu återstår att se om du tänker ta ära och berömmelse för "forskningsresultatet" eller erkänna att du fått det förklarat för dig redan.

2009-05-26 @ 20:13:28
Postat av: Marie

det är en kolsyrepatron som utlöses när du öppnar burken.. när burken är oöppnad finns det alltså ingen kolsyra i ölen..

2009-06-25 @ 15:38:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0