Ugglas, måsar och humlor som inte kan flyga...

Valborg firades i Söderfors, mycket trevlig kväll med god mat, vin och vänner. Imponerande fyrverkeri och mycket folk vid kasen, eller heter det kasan... Äh, vi säger brasan helt enkelt.



Första maj blev en dag full av arbete, mycket radiolyssnande och jord under naglarna. Satte mig i pappas traktor strax efter 11 och klev ur den vid 19-tiden. När man ägnar sig åt vårbruk finns det mycket tid att lyssna på radio. P3 är fantastiskt mellan varven.



Arbetsplatsen
 

Hörde bl a en intervju med Caroline af Ugglas, en människa jag inte direkt beundrar... Fick faktiskt en lite annan uppfattning om henne efter intervjun, avslappnad, sund och cool. Lite väl hysterisk hypokondriker, men annars väldigt sympatisk.

När man harvar finns det även en sak som jag inte uppskattar, alla jävla måsar... Tur man sitter i en hytt, fåglar är verkligen det otäckaste djur jag vet!







Känns bra att ha hjälp min härliga pappa en stund, ca 315 000 kvadratmeter har harvats under ca 8 timmar, ett ok dagsverke. Imorgon väntar sådd, såmaskinen står redan laddad med korn.

Kollade resultaten för SMACK-tempot som körts idag och konstaterar att vissa har skött vinterträningen föredömligt! :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra jobbat. Väldigt uppskattat av pappa.//syrran

2009-05-01 @ 22:12:37
Postat av: Mona

Det här gör mig glad!

2009-05-01 @ 22:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0