Vad är väl en bal på slottet

Igår var det cykelpremiär på riktigt, med nummerlapp. Nu var det iofs ingen tävling utan "bara" ett motionslopp. Extra kul var att Matilda skulle göra premiär. Alternativen var ett eller två varv, 5,5 mil alternativt 11.

Vi drog iväg till Östervåla vid åtta, i bilen fanns goda mackor, kaffe och sportdryck.

Lite nervös var allt min "lilla tös".



Anmälde oss till det långa loppet. Fikade mackorna och flanerade bland de andra cyklisterna innan start.





Varnade Matilda att det förmodligen skulle gå ganska fort i början. Det gjorde det också, 45-50 km/h innan det lugnade ner sig, detta trots att vi låg med i andra klungan. Snabbisarna lämnade starten med runt 60 km/h på hastighetsmätarna. Måste erkänna att det ryckte lite i benen när de drog iväg.

Matilda kämpade på bra de första två milen men tvingades släppa vår grupp eftersom de två snabba milen i början slet hårt. Själv satt jag och frös hela första varvet. Frustrerad och med massor av överskottsenergi. Vid varvningen tiggde jag en snus av en i klubben och kröp sedan ner i bocken och drog på i ca 4 km. Såg hela tiden att jag hade ett hjul väldigt nära mitt, hoppades att iaf 3-4 stycken var med. När jag gick åt sidan för att slippa vind en stund visade det sig att det bara var en Uppsalakille som hängt med.

Vi fortsatte hela andra varvet med ett mycket bra samarbete och var ganska trötta i mål. Skönt att få tömma ur sig lite och samtidigt känna att både styrkan och återhämtningen börjar hitta tillbaka.

Pulskurvan visar ganska tydligt den olika karaktären på de två varven. 



Matilda genomförde ett varv på ett mycket bra sätt, nu väntar Siljan runt för oss den 6 juni. Det ska bli riktigt roligt att vara Mattis hjälpryttare då. 


Kommentarer
Postat av: Matilda

Tur för dig att jag tycker om dig trots dom där bilderna ;)



Kul var det iaf! :)



Kram kram!

2009-05-25 @ 21:47:54
URL: http://matildakarlsssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0