Dålig karaktär...

Vågen visar för mycket och några dagar kände jag mig motiverad. Toppform here I come!

Så skulle jag handla nyttiga middagsingredienser på Coop efter jobbet. Stöter ihop med en skön bekant och vi pratar golf en stund. Han frågar om jag cyklar fortfarande, japp svarar jag raskt. Varpå han tittar på mig och garvar.

Bekantingen: Tobbe

Jag: Ja...

Bekantingen: Du har bra jobb, har fyllt 40, är en social kille.

Jag: Eh... ja...

Bekantingen: Är det inte dags då att du lägger av då med de där självplågerierna, skaffar lite mage som jag (klappar sig själv på magen) och hänger med till golfbanan istället, lite mera grädde i såsen och liiite dyrare viner. :-)

Jag: Hrm... ja du kanske har en poäng käre P...

Hur som helst så handlade jag det jag tänkt. På vägen hem så åkte jag förbi ett annat ställe också...

Vem har sagt att inte fett har en ångestdämpande och tröstande effekt...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter som en härlig o sund Patrik Melin i mina öron!

2009-11-26 @ 00:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0