Nostalgi

Glömde att jag hittade ett par av mina gamla pjäxor i skidboden igår. Nästan så jag blev tårögd...

Pjäxorna var en del av mig på den tiden vi hade möjlighet att skrapa ihop 20-25 skiddagar per år och 99% av dessa var antingen i puckelpisterna eller "off pist". Gör ont i benen bara av att titta på raringarna.

Ett stort tack ska de ha för att de är en viktig anledning till att jag i alla fall inte nu som 40-plussare skämmer ut mig när pisterna blir lite "stötiga". 


Mycket patina efter puckelåkning med benen tätt ihop som sig bör.







De "nya" pjäxorna" funkar trots nostalgitrippen bra. Även om de tar livet av min högra stortå.



Konstaterar också att vår lilla familj har barnasinnet i behåll.



Lite "baksmälla" nu när lugnet utan de "små" infunnit sig... Saknar redan att höra dem surra 24/7.


Kommentarer
Postat av: Dotra

Vi ses ikväll, när öronen dina har hunnit läka ihop lite lagom igen ;)



Kram å puss!

2010-04-10 @ 13:51:53
URL: http://matildakarlsssson.blogg.se/
Postat av: Mona

Såg också pjäxorna när vi var där och log lite smått. Skapligt skavda o slitna blev de av allt nötande i pucklarna. :)

2010-04-10 @ 16:36:49
Postat av: Tobbe

ler Ja verkligen Mona. Dina ser väl inte mycket annorlunda ut. Många blåmärken, tårar och ömma muskler har det blivit.



Men så är vi grymma puckelåkare nu också! :-)



/Tobbe

2010-04-10 @ 16:44:56
URL: http://karlssto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0