Slapp

Vädret visade sig vilja bli lite tjurigt efter frukost. Blåsigt och tunga moln. Detta i kombination med att Matildas knän behövde vila lite gjorde att vi valde att slappa och bara mysa idag.

En tur till favoritbutikerna resulterade i ett par fynd. Lunch bjöd Matilda på i stugan. Mycket mumsiga våfflor!

Eftermiddagen kommer ägnas åt böcker, tidningar, kortspel, XBOX och mys i soffan. :-)

En annan fördel med en "mellandag" är att det blir gott om tid att förbereda kvällens festmiddag. Matilda kommer nog baka hennes berömda muffins också. 

Lite jobb har också hunnits med. Vissa ifrågasätter hur jag kan vilja jobba under semestern. Inte så svårt val då jag under åren lärt mig att det är betydligt mindre stressande att riva av lite mailfrågor då och då fast jag är ledig än att gå och fundera på hur allt flyter på. Skadad kanske, men så funkar jag...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0