Tredje dagen

Kände sådär för att ut och nöta på landsvägar ikväll. Under lunchen snöade det, inte flingor utan snöbollar...

Hörde av en kompis på jobbet att åsen med alla sina härliga stigar var i fint skick för cykling. Perfekt, i skogen håller man sig varm även om det är bara 5 plusgrader och blåser satan.

Det var sant, jag höll mig varm i skogen. Sen skulle jag hem också... Lämnade skoöverdragen hemma vilket visade sig vara riktigt korkat, ullstrumpor till trots. Stod länge på det varma golvet i badrummet för att tina fötterna.

I vilket fall så var stigarna mycket riktigt väldigt fina. Kul! Som vanligt på årets första MTB-pass så påmindes jag om hur jobbigt det är. Nu mätt och belåten och skönt trött i varje muskel på kroppen.

 

Gjorde förresten en upptäckt idag under ett snabbstopp på Lidl för att handla lite småsaker. Döm om min förvåning när Tyskarna äntligen har förstått att det är lite smartare med långa kassor! Blev så häpen över att inte behöva trängas med kassörskan att jag tryckte fel på kortläsaren två gånger. (De var för övrigt nya de också.)

Som om inte detta vore nog så har de även börjat med plastpåsar som ser ut som "vanliga butikers" och som därmed går att använda som soppåsar! Wooooww!


Kommentarer
Postat av: Reine B

Äntligen, Lidl har fattat läget!!

2010-04-21 @ 21:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0