Reflektioner runt ett lunchbord bestående av män...

Alla i kör: Kalla är sååå söt!

 

Någon: Ja det är hon, men har hon sex-appeal? Alltså, har hon Det med stort D?

 

Alla i kör: Neeeej! Hon är bara gullig!



Så kan det låta.

Nästa ämne, Ferrys guld.

Någon: Jag sa till och med till frun att om det hade det varit någon från en annan nation än Sverige som varit dålig och skadad hela säsongen och sedan vunnit så överlägset så hade jag gormat och skrikit om dopning... 

Någon annan: Vad skulle hända med svensk skidsport om Kalla visade sig vara dopad?..

Alla: Den skulle dö...

Intressant att vi i Sverige är så snabba att dömma alla andra nationer om det blir en otippad vinnare men applåderar i kollektiv lycka utan minsta misstanke om våra egna vinner, otippad eller ej.

Nu ska ni inte missförstå mig. Självklart är jag lika övertygad som alla andra om att det bara är vi svenskar som alltid spelar rent...

Ikväll ser jag fram mot att se Anja ta medalj. Tror på silver!

Å appropå sex-appeal så skiljer det en del på vår truliga, gulliga och charmiga stubbe och hennes värsta konkurrent Linsey Vonn...

 

Även exponeringen av de två rivalerna skiljer sig en del...





Sen kan man tycka vad man vill om hur de väljer att framställa sig själva.

Personligen så ser jag iaf mycket hellre Anja så här...

 

än alla bilder i världen på Lindsey, oavsett hur mycket hon exponeras och hur bildskön hon än är!

 



Dagens bästa kom från en kollega som bekräftade sitt deltagande i resan till Sälen med ett kort mail:

"Jag fick ja från gumman, hon hade tid att packa..."

Humor på hög nivå! :-)

/T 


Kommentarer
Postat av: Matilda

Anja är mig minsann en sann förebild! Mycket kärlek till henne!

2010-02-17 @ 20:40:39
URL: http://matildakarlsssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0