Fetma...

Sitter och tittar på nyheternas inslag om att överviktiga ska få betala extra på flygresor.

Rätt eller fel???

Den svenska kvinnan som intervjuas tycker att det är diskriminerande för de som lider av sjukdomen fetma. Jag har lite dålig koll men är fetma en sjukdom? Var går i så fall gränsen mellan de som är sjuka och de som "bara" har dåliga kostvanor och inte motionerar?

Kan inte låta bli att tänka att det varit skoj om reportern bett att få titta in i damens kylskåp...



Jag har förresten lidit av fetma även jag. Missade nämligen ett plan till Polen för 3-4 år sedan pga av att maxlasten redan var nådd när jag skulle kliva på. Funderar på vad som hänt om den SAS nekade att kliva på av det skälet varit någon annan. Någon som kanske vägde dubbelt så mycket som mina 74-75 kilo... 

Hur som helst kom jag med ett plan med Lufthansa istället morgonen efter. Biljetten som kostade 12 000 kr för en enkel resa stod SAS för som plåster på såren.

Appropå motion så var det kul att vicka en torsdag på Frösan. Fullt sånär som på två cyklar tror jag. Mycket skoj!

800 kcal kostade passet, dessa har ersatts med en smarrig äggröra och en punchpralin. :-)



Kommentarer
Postat av: Matilda

Pappa det trodde jag du visste ;-) Fetma är en sjukdom och det räknas som det när man kommer över ett visst BMI, det finns nån "magisk gräns" om jag inte är helt ute och cyklar.



Kram !

2010-01-22 @ 08:12:32
URL: http://matildakarlsssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0