Vilken kväll

Konserten med Carmen var en upplevelse jag aldrig kommer att glömma. Vilken kvalité. Under första stycket de sjöng hade jag konstant gåshud. Tveksamt om jag någonsin kommer höra så ren och vacker sång live igen.

Inte utan att jag nästan rördes till tårar av att vår lilla tjej platsar i en sångensemble med så tokhög standard. 

Mest känslosamt var när dirigenten/kompositören/matildas sånglärare var solist i ett stycke han skrivit till sin avlidna hustru och Matilda satt vid flygeln. Grymt vackert.

Edit, Matilda har rättat mig och berättat att frun inte alls avlidit utan det var vid skillsmässan han skrev den. Ledsen för missuppfattningen.


Kontraster

Direkt efter konserten bar det av till Frösan för 75 minuter innecykling och musik av en lite annan kaliber.

Fullbokat, dessutom bra fokus hos alla deltagare. Extensiva intervaller är jobbigt men givande. Längtar redan till nästa söndag.



Kommentarer
Postat av: M

-Kör du karate också?

förutom cykel?

2010-01-24 @ 22:24:21
Postat av: Matilda

Tack pappa.. :) Jag måste bara få rätta dig på en punkt, hans fru lever, han skrev den när de skildes :) Många kramar!

2010-01-24 @ 22:26:20
URL: http://matildakarlsssson.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Matilda, Aha! Ber om ursäkt för missen i informationen.



Kramar Pappa

2010-01-24 @ 22:44:38
Postat av: Tobbe

Nope ingen Karate även om buffen får mig att likna karate kid... haha! :-)

2010-01-24 @ 22:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0