Ledig dag!

Vad passade bättre än att den var just idag. Solen skiner och kroppen i behov av ett cykelpass, ett pass där jag fick svettas. Härligt.

Minns inte när jag rörde så mycket på mig en helg senast. Cykling i torsdags. Grisjobb i fredags, mys med barnen hos syrran på fredagen. Ett kort löppass i lördags. Massa NHL-spel med Abbe och lite fiske på lördagskvällen. I går blev det först cykling, ca 65 km, i vacker miljö med trevliga vänner.

Till nästa runda SKA Helenes väska bort...



Helene, Katarina, Pia.



Jonas, tandläkaren som varit en av mina flitigaste "innecyklare" har hittat ut, kul!



En snabbfika efter rundan sen var det dags att avrunda dagen med terminens jobbigaste spinningpass! Kände mig full av energi och levererade inspiration till både mjölksyra, adrenalin, hög puls och en hel del jävlar anamma!

Spellistan var följande:

The Heart Asks Pleasure First - Michael Nyman 105

I live this life - Taragirl 159

Rock That Body - Black Eyed Peas 124

Paper Gangsta - Lady GaGa 98

VIP - Kesha 110

A Day At The Races - Jurassic 5 112

Party At A Rich Dude's House - Kesha 147

Kiss N Tell - Kesha 144

Get It On The Floor Feat. Swizz - DMX 94

Knock Yourself Out - Jadakiss 94

Hard (featuring Jeezy) - Rihanna 90

I Hate This - Nadirah "Nadz" Seid 100

Tainted Love - Soft Cell 144

Tainted Love - Marilyn Manson 144

American Bad Ass - Kid Rock 92

Personal Jesus - Marilyn Manson 130

Personal Jesus - Depeche Mode 130

Personal Jesus - Marilyn Manson 130

Have A Party (Dirty) - Mobb Deep Feat. 50 Cent & Nate Dog 98

Hip Hop Police (Dj Gitelss Remix) - Chamillionaire Feat Slick Rick 98

Weapon Of Diggity - Fatboy Slim vs. Blackstreet 98

Get Naked - Methods Of Mayhem 100

We Are The Champions (Extended Mix) - Robbie Williams 92

Against the Grain - City and Colour

Totalt förbrukades ca 2 800 kcal under dessa två pass. Perfekt!

Dagens runda blev solo. 65 kilometer med en snittfart på 32,5 km/h och en medelpuls på 76% av max. Lagom, skönt och precis vad jag behövde.

Som grädde på moset är det flera timmar med Giro D'Italia på Eurosport idag!

/T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0