Ottarstrampet, efterspel

Nina har jobbat extremt mycket och denna helgen är de enda lediga dagarna på väldigt länge. Gårdagen tillbringades i Uppsala det vackra vädret till trots. Lugnt och skönt blev det och vi konstaterade att det nog är första gången på snart ett år som vi bara strosat runt och tagit det lugnt på hemmaplan. :)

En hel del tid spenderades på Cykel & skidstället...

Sen lunch på Tzatsiki och sedan en lugn kväll hemma med god mat kändes toppen efter torsdagens prövning.

Idag har det varit ännu lugnare, trädgårdsfix mm. Planen var att även hinna med ett cykelpass, eftersom stormvindarna ville annorlunda blev det ännu en vilodag. 

Eftersom alla som cyklar gillar att se sig själva på bild så kommer en liten bildbomb från Ottarstrampet signerad Nina. Håll till godo!

Patricks klunga vid varvningen.



Henrik vid varvning. Henrik som för övrigt lyckades cykla fram en spricka i sin ram på den "lätta banan"...



Peter varvar. Även han med en spricka i sin ram av märket Scott...



Håkan från Söderfors har försökt övertyga mig om det förträffliga med 29". Vet inte om han är den bästa reklampelaren. Trasig fälg med punka som resultat. :)



Vinnaren, Alexander Eiler, borde läst stilskolan... Ärmlöst och knästrumpor är inte ok. Inte ens om man cyklar banan på 2 timmar blankt sånär som på 37 sekunder. :) 



Jari på väg mot mål som sjätte man. Starkt!



Jocke från Tierp var som vanligt tokstark och slutade sjua.



Kenneth, dagens snabbaste Östhammarsbo! Med ett förflutet som duktig crossåkare så tror jag att han skrattade hela banan. Trettonde plats är respekt!



Stretch? Hm, cyklister stretchar inte...



Även jag kom i mål, tjugonde plats och trea efter svåger och Kenneth.





Patrick och Ida.



Slutligen så tror jag att jag kan konstatera att alla var nöjda med sina lopp. Även om det var många som var mindre nöjda med sina cyklar... Jag är definitivt en av dem som hoppas att min gamla cykel kommer bli permanent utrustad med dubbdäck inom kort.

Min dator just nu.










 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0